Żłobek

Nasze zadania

Każdego dnia dbamy o to by nasi podopieczni byli uśmiechnięci, zadowoleni i szczęśliwi. Staramy się by podczas rozłąki z rodzicami dzieci czuły się u nas bezpieczne i kochane. Uczymy ich samodzielności oraz społecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

  • Gwarantujemy właściwą opiekę pielęgnacyjną i edukacyjną;
  • Prowadzimy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze i edukacyjne uwzględniające rozwój psychoruchowy dzieci, właściwy dla ich wieku;
  • Prowadzimy zabawy z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka;

Każda z pań pracująca w żłobku posiada kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi do lat 3. Nasza kadra stale doskonali swoją wiedzę i umiejętności.

W ramach czesnego zapewniamy:

  • całodzienną opiekę pedagogiczną,
  • elementy zajęć dydaktycznych,
  • zabawy z językiem angielskim licencjonowaną metodą Teddy Eddie (od 2 r. ż.),
  • zajęcia sportowo – ruchowe i gimnastykę dla najmłodszych,
  • zajęcia umuzykalniające,
  • zajęcia twórczo – plastyczne.

Adaptacja

Wiemy, jak ważnym momentem w życiu dziecka i całej rodziny jest rozpoczęcie przygody ze żłobkiem. Dlatego przygotowaliśmy dla Waszych dzieci łagodny proces adaptacji, który pomoże maluchom poczuć się bezpiecznie i komfortowo w nowym miejscu.

1. dzień1,5 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 9.30). Razem poznajemy salę, opiekunów i nowych kolegów.
2. dzień1,5 – 2 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 10.00). Rodzic stopniowo wychodzi na krótkie momenty, aby nauczyciel mógł obserwować reakcję dziecka.
3. dzień 3 godziny bez rodzica w sali (8.00 – 11.00). Dziecko uczy się samodzielności w nowym otoczeniu a rodzic pozostaje w przedszkolu, aby w razie potrzeby wesprzeć swoje dziecko.
4-5. dzień 3 – 4 godziny bez rodzica (8.00 – 12.00). Dziecko oswaja się z codzienną rutyną, jednak rodzic nadal jest dostępny na terenie przedszkola lub w jego pobliżu.

Wiemy, że każde dziecko adaptuje się w swoim tempie, dlatego podchodzimy do tego procesu indywidualnie, z troską i empatią. Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której Wasze pociechy będą czuły się bezpiecznie, radośnie i swobodnie

Wyżywienie

Zapewniamy cztery posiłki dziennie, które są przygotowywane w warunkach zgodnych z wytycznymi odnośnie żywienia dzieci, opracowanymi przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.

Posiłki dostarcza firma cateringowa.

W przypadku dzieci z alergiami pokarmowymi jadłospis ustalany jest indywidualnie dla każdego dziecka.

Ramowy plan dnia

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci. Obserwacje pedagogiczne i zajęcia opiekuńcze. Zabawy integrujące grupę organizowane i dopasowywane do potrzeb dzieci – zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy udziale nauczyciela, zabawy ruchowe integrujące całą grupę.

8:00 – 8:20

Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.

8:20 – 8:50

Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków  i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia i picia z kubeczka. Czynności porządkowe po śniadaniu.

9:00 – 10.00

Elementy zajęć dydaktycznych, zajęcia umuzykalniające, plastyczne, ruchowe. We wtorki i piątki zabawy z j. angielskim  licenconowaną metodą Teddy Eddie.

10:00 – 11:00

Przygotowanie do spaceru i spacer. Realizowanie zagadnień podstawy programowej z zakresu nauki samodzielnego ubierania się i rozbierania (dolne części ubranka i bucików). Podczas spacerów korzystamy z węża spacerowego z szelkami oraz wielomiejscowego wózka, co minimalizuje ryzyko niebezpiecznych sytuacji i zapewnia dzieciom regularny kontakt z otoczeniem, jednocześnie dbając o ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.

 

11:00 – 11:20

Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.

11:20 – 12:00

Obiad – drugie danie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków  i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia i picia z kubeczka. Czynności porządkowe po obiedzie.

12:00 – 14:00

Drzemka.

14:00 – 14:20

Przygotowanie do drugiej części obiadu, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.

14:20 – 15:00

Obiad – zupa. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków  i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia łyżką. Czynności porządkowe po obiedzie.

15:00 – 16:30

Zabawy swobodne przy udziale nauczyciela, zabawy ruchowe integrujące całą grupę organizowane i dopasowywane do potrzeb dzieci – zabawy w kącikach zainteresowań, indywidualne i w małych grupach, rozchodzenie się dzieci do domów.