Żłobek
Nasze zadania
Każdego dnia dbamy o to by nasi podopieczni byli uśmiechnięci, zadowoleni i szczęśliwi. Staramy się by podczas rozłąki z rodzicami dzieci czuły się u nas bezpieczne i kochane. Uczymy ich samodzielności oraz społecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
- Gwarantujemy właściwą opiekę pielęgnacyjną i edukacyjną;
- Prowadzimy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze i edukacyjne uwzględniające rozwój psychoruchowy dzieci, właściwy dla ich wieku;
- Prowadzimy zabawy z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka;
Każda z pań pracująca w żłobku posiada kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi do lat 3. Nasza kadra stale doskonali swoją wiedzę i umiejętności.
W ramach czesnego zapewniamy:
- całodzienną opiekę pedagogiczną,
- elementy zajęć dydaktycznych,
- zabawy z językiem angielskim licencjonowaną metodą Teddy Eddie (od 2 r. ż.),
- zajęcia sportowo – ruchowe i gimnastykę dla najmłodszych,
- zajęcia umuzykalniające,
- zajęcia twórczo – plastyczne.
Adaptacja
Wiemy, jak ważnym momentem w życiu dziecka i całej rodziny jest rozpoczęcie przygody ze żłobkiem. Dlatego przygotowaliśmy dla Waszych dzieci łagodny proces adaptacji, który pomoże maluchom poczuć się bezpiecznie i komfortowo w nowym miejscu.
1. dzień – 1,5 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 9.30). Razem poznajemy salę, opiekunów i nowych kolegów.
2. dzień – 1,5 – 2 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 10.00). Rodzic stopniowo wychodzi na krótkie momenty, aby nauczyciel mógł obserwować reakcję dziecka.
3. dzień – 3 godziny bez rodzica w sali (8.00 – 11.00). Dziecko uczy się samodzielności w nowym otoczeniu a rodzic pozostaje w przedszkolu, aby w razie potrzeby wesprzeć swoje dziecko.
4-5. dzień – 3 – 4 godziny bez rodzica (8.00 – 12.00). Dziecko oswaja się z codzienną rutyną, jednak rodzic nadal jest dostępny na terenie przedszkola lub w jego pobliżu.
Wiemy, że każde dziecko adaptuje się w swoim tempie, dlatego podchodzimy do tego procesu indywidualnie, z troską i empatią. Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której Wasze pociechy będą czuły się bezpiecznie, radośnie i swobodnie
W przypadku dzieci z alergiami pokarmowymi jadłospis ustalany jest indywidualnie dla każdego dziecka.
Ramowy plan dnia
6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Obserwacje pedagogiczne i zajęcia opiekuńcze. Zabawy integrujące grupę organizowane i dopasowywane do potrzeb dzieci – zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy udziale nauczyciela, zabawy ruchowe integrujące całą grupę.
8:00 – 8:20
Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.
8:20 – 8:50
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia i picia z kubeczka. Czynności porządkowe po śniadaniu.
9:00 – 10.00
Elementy zajęć dydaktycznych, zajęcia umuzykalniające, plastyczne, ruchowe. We wtorki i piątki zabawy z j. angielskim licenconowaną metodą Teddy Eddie.
10:00 – 11:00
Przygotowanie do spaceru i spacer. Realizowanie zagadnień podstawy programowej z zakresu nauki samodzielnego ubierania się i rozbierania (dolne części ubranka i bucików). Podczas spacerów korzystamy z węża spacerowego z szelkami oraz wielomiejscowego wózka, co minimalizuje ryzyko niebezpiecznych sytuacji i zapewnia dzieciom regularny kontakt z otoczeniem, jednocześnie dbając o ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.
11:00 – 11:20
Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.
11:20 – 12:00
Obiad – drugie danie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia i picia z kubeczka. Czynności porządkowe po obiedzie.
12:00 – 14:00
Drzemka.
14:00 – 14:20
Przygotowanie do drugiej części obiadu, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.
14:20 – 15:00
Obiad – zupa. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków i usamodzielniania się – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku oraz nauka samodzielnego jedzenia łyżką. Czynności porządkowe po obiedzie.
15:00 – 16:30
Zabawy swobodne przy udziale nauczyciela, zabawy ruchowe integrujące całą grupę organizowane i dopasowywane do potrzeb dzieci – zabawy w kącikach zainteresowań, indywidualne i w małych grupach, rozchodzenie się dzieci do domów.



