Ananaski

PLAN PRACY

 Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej w czerwcu w grupie 6-latków

Tematy

Sporty letnie

Wyjątkowe smaki lata

Zwierzęta na wsi i w domu

Wkrótce wakacje!

Obszar fizyczny:

  • wdrażanie do dbanie o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpieczeństwo
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • wdrażanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do dbania o sprawność fizyczną i prawidłową postawę ciała przez poprawne wykonywanie ćwiczeń
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
  • ćwiczenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia graficzne i konstrukcyjne
  • rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu

Obszar poznawczy:

  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
  • przypomnienie i utrwalenie poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • kształtowanie umiejętności kodowania
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • budowanie zainteresowania tekstem literackim
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • doskonalenie umiejętności czytania globalnego – nazwy potraw
  • wdrażanie do zachować prozdrowotnych i higienicznych
  • kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • wzbogacanie słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • wdrażanie do uważnego słuchania i koncentracji uwagi
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na różne tematy
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • ćwiczenie umiejętności matematycznych w zakresie liczenia i porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności dodawania
  • doskonalenie pamięci słuchowej
  • rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie
  • usprawnianie pracy analizatora słuchowego
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na różne tematy
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • rozwijanie mechanizmów uczenia się
  • budowanie zainteresowania regionami Polski
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności

Obszar emocjonalny:

  • rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi
  • kształtowanie charakteru i pożądanych postaw w działaniu zarówno indywidualnym jak i zespołowym
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • kształtowanie umiejętności odreagowania napięć
  • wdrażanie do budowania postawy proekologicznej, pełnej szacunku do świata zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością
  • budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • wzmacnianie poczucia wartości i indywidualności poprzez występy na forum grupy
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodniczych jak i społecznych

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
  • wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play
  • używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach
  • kształtowanie właściwej postawy wobec innych
  • wdrażanie do samodzielności i wykonywania prac porządkowych
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w pracach zespołowych
  • poznanie pracy rolnika
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w zespołach

PIOSENKA

Kończymy już przedszkole

  1. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
    zeszyty i tornistry wołają nas,
    A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

  1. Wakacje szybko miną, a potem już,
    zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
    A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

  1. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
    że upływają lata, starszym się jest.
    A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.

WIERSZ

Przyjście lata  Jan Brzechwa

I cóż powiecie na to,

Że już się zbliża lato?

 

Kret skrzywił się ponuro:

„Przyjedzie pewnie furą”.

 

Jeż się najeżył srodze:

„Raczej na hulajnodze”.

 

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.

Przyjedzie na rowerze”.

Jadłospis

16.06.2025 - 20.06.2025
Poniedziałek

Śniadanie

chleb żytni (1), chleb mazowiecki (1), chleb razowy (1), bagietka grahamka (1), bagietka (1), masło 82% (7), galaretka drobiowa (1,3), pasta rybna z białym serem, szczypiorkiem i rzodkiewką (4,7), pomidory

budyń na mleku (1,7)

lemoniada cytrynowa

Obiad

zupa marchewkowa z kaszą jaglaną (1,7)

medaliony drobiowe z żółtym serem (1,3,7) z ziemniakami i surówką z sałaty lodowej z pesto

woda

Podwieczorek

mus owocowy

Wtorek

Śniadanie

chleb żytni (1), chleb mazowiecki (1), chleb razowy (1), bagietka grahamka (1, )bagietka (1, )masło 82% (7), pasta mięsna z cebulką (7), humus z ciecierzycy, mix świeżych warzyw

kasza kukurydziana na mleku (1,7)

herbata owocowa

Obiad

zupa jarzynowa (7)

spaghetti bolognese

woda

Podwieczorek

jogurt naturalny

Środa

Śniadanie

chleb żytni (1), chleb mazowiecki (1), chleb razowy (1), bagietka grahamka (1), bagietka (1), masło 82% (7), ser żółty (7), szynka farmerska, pasta jajeczna (3,7), papryka

otręby owsiane na mleku (1,7)

herbata zielona

Obiad

zupa gulaszowa

kotlety z kaszy z sosem słodko-kwaśnym (1,3) z surówką z pomidów z jogurtem (7)

woda

Podwieczorek

świeży owoc

Czwartek

Śniadanie

 

Obiad

 

 Podwieczorek

 

Piątek

Śniadanie

chleb żytni (1), chleb mazowiecki (1), chleb razowy (1), bagietka grahamka (1), bagietka (1), masło 82% (7), polędwica sopocka, twarożek ze szczypiorkiem (7), dżem brzoskwiniowy, sałata, kiełki, rzodkiewka

kakao (7)

Obiad

zupa koperkowa (7)

makaron z truskawkami (1,3,7)

woda

Podwieczorek

świeży owoc

Alergeny

(1) GLUTEN

(2) SKORUPIAKI i produkty pochodne

(3) JAJA i produkty pochodne

(4) RYBY i produkty pochodne

(5) ORZESZKI ZIEMNE (arachidowe) i produkty pochodne

(6) SOJA i produkty pochodne

(7) MLEKO i produkty pochodne (łącznie z laktozą)

(8) ORZECHY

(9) SELER i produkty pochodne

(10) GORCZYCA i produkty pochodne

(11) NASIONA SEZAMU i produkty pochodne

(12) DWUTLENEK SIARKI

(13) ŁUBIN i produkty pochodne

(14) MIĘCZAKI i produkty pochodne