Przedszkole
Zajęcia
W naszym przedszkolu z pełnym zaangażowaniem realizujemy Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego opracowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN). Podstawa ta stanowi fundament naszej codziennej pracy z dziećmi, zapewniając wszechstronny rozwój w obszarach takich jak:
- Rozwój fizyczny: poprzez codzienną aktywność ruchową i zabawy na świeżym powietrzu.
- Rozwój emocjonalny i społeczny: uczymy dzieci współpracy, empatii oraz radzenia sobie z emocjami.
- Rozwój poznawczy: stymulujemy ciekawość świata, rozwijamy umiejętności logicznego myślenia i kreatywność.
- Rozwój językowy: dbamy o bogacenie słownictwa i poprawność wypowiedzi zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Jednak nasze zaangażowanie nie kończy się na realizacji podstawy programowej. Zarówno forma realizowania podstawy programowej jak i różnorodność zajęć sprawiają, że zapewniamy dzieciom jeszcze bogatsze doświadczenia edukacyjne, które wspierają ich indywidualne zainteresowania i talenty.
Adaptacja
Wiemy, jak ważnym momentem w życiu dziecka i całej rodziny jest rozpoczęcie przygody z przedszkolem. Dlatego przygotowaliśmy dla naszych przedszkolaków łagodny proces adaptacji, który pomoże im poczuć się bezpiecznie i komfortowo w nowym miejscu, wśród nowych kolegów i koleżanek.
1. dzień – 1,5 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 9.30). Razem poznajemy salę, opiekunów i nowych kolegów.
2. dzień – 1,5 – 2 godziny z rodzicem w sali (8.00 – 10.00.) Rodzic stopniowo wychodzi na krótkie momenty, aby nauczyciel mógł obserwować reakcję dziecka.
3. dzień – 3 godziny bez rodzica w sali (8.00 – 11.00). Dziecko uczy się samodzielności w nowym otoczeniu, a rodzic pozostaje w przedszkolu, aby w razie potrzeby wesprzeć swoje dziecko.
4-5. dzień – 3 – 4 godziny bez rodzica (8.00 – 12.00). Dziecko oswaja się z codzienną rutyną, jednak rodzic nadal jest dostępny na terenie przedszkola lub w jego pobliżu.
Każde dziecko adaptuje się w swoim tempie, dlatego podchodzimy do tego procesu indywidualnie, z troską i empatią. Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której Wasze pociechy będą czuły się bezpiecznie, radośnie i swobodnie
Ponadto oferujemy
- zajęcia angielskiego znacząco wybiegające poza podstawę programową – prowadzimy zajęcia w języku angielskim, zapewniamy zajęcia j. angielskiego licencjonowaną metodą Teddy Eddie oraz czytamy książki w j. angielskim, poznajemy kulturę krajów anglojęzycznych,
- wycieczki bliższe i dalsze,
- wyjścia do teatru/kina/muzeum/galerii uwrażliwiające na muzykę, kulturę i sztukę,
- udział w różnorodnych warsztatach i lekcjach np. muzealnych, bibliotecznych,
- spotkania z ciekawymi ludźmi – zarówno w przedszkolu jak i w miejscu ich pracy np. w radiu,
- świętowanie uroczystości okolicznościowych np. Dzień Niepodległości,
- warsztaty z rodzicami/dziadkami,
- różnorodne zajęcia ruchowe np. taekwondo, zajęcia z piłkami, joga, tańce.
- zawody sportowe, konkursy,
- udział w różnorodnych akcjach np. charytatywnych,
- wspólne gotowanie np. przygotowanie podwieczorku.
Wyżywienie
Zapewniamy cztery posiłki dziennie, które są przygotowywane w warunkach zgodnych z wytycznymi odnośnie żywienia dzieci, opracowanymi przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. W przypadku dzieci z alergiami pokarmowymi jadłospis ustalany jest indywidualnie dla każdego dziecka.
Posiłki dostarcza firma cateringowa.
Ramowy plan dnia
6:30 – 8:15
Schodzenie się dzieci. Obserwacje pedagogiczne i zajęcia opiekuńcze. Zabawy integrujące grupę organizowane i dopasowywane do potrzeb dzieci – gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe lub ruchowe, rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8:15 – 8.30
8:30 – 9.00
Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Czynności porządkowe po śniadaniu.
9:00 – 11:30
Czas na zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej, codzienne zajęcia dydaktyczne po angielsku, zajęcia dodatkowe oraz pobyt na świeżym powietrzu i zabawy grupowe.
Poniedziałek 9.30 – 11.00 – zajęcia taneczne
Wtorek 9.00 – 11.00 – angielski metodą Teddy Eddie
Środa – czas na wyjścia do ciekawych miejsc, wizyty interesujących gości w przedszkolu, realizowanie specjalnych projektów
Czwartek 11.00 – 12.00 – taekwondo
Piątek 9.00 – 10.30 – zajęcia sportowe z piłkami
Piątek 9.00 – 11.00 – angielski metodą Teddy Eddie
11:30 – 11:45
11:45 – 12:15
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne
Obiad. Realizacja zadań w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Czynności higieniczne po obiedzie.
12:15 – 13:45
Poobiedni odpoczynek: grupy starsze – bajkoterapia, grupy młodsze – leżakowanie
13:45 – 14:00
14:00 – 14:15
Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne i samoobsługowe.
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14:15 – 16:30
Swobodne zabawy zarówno w sali jak i na dworze, spacer, gry dydaktyczne i stolikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace porządkowe w sali, praca indywidualna z dzieckiem, rozchodzenie się dzieci do domów.



