Morelki

PLAN PRACY

 Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na Luty dla 4-latków

I  KARNAWAŁOWE ZABAWY

II  NASZA WISŁA

III  CO TO JEST SZTUKA

IV JAK DBAĆ O ZDROWIE

 

OBSZAR FIZYCZNY

 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata;
  • kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się;
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne;
  • tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę;
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny;

 

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu;
  • zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi;
  • kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki;
  • stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań;
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
  • kształtowanie postaw patriotycznych;
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
  • zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką;
  • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy;
  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi;
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie;
  • uważne słuchanie dorosłych i dzieci;

 

 

 

 

 

 

OBSZAR POZNAWCZY

 

  • zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego;
  • rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię;
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów;
  • rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku;
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne;
  • rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słownej;
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów;
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów;
  • poznanie fizycznej mapy Polski;
  • poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami;
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice;
  • służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata;
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy;
  • rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego;
  • poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki;
  • stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich;
  • poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami;
  • rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię;

PIOSENKA:

„Płynie Wisła, płynie”

muzyka: Kazimierz Hoffman

słowa: Edward Wasilewski

 

  1. Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, po polskiej krainie.

    Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie.

    Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie.

 

  1. Zobaczyła Kraków, wnet go pokochała, wnet go pokochała.

    A w dowód miłości wstęgą opasała.

    A w dowód miłości wstęgą opasała.

 

  1. Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, po polskiej krainie.

    A dopóki płynie, Polska nie zaginie.

    A dopóki płynie, Polska nie zaginie.

 

 

 

 

 

WIERSZ:

 

„Przedszkolaczek” – Jadwiga Korczakowska

 

Przedszkolaczek – mały, duży,

wie, do czego mydło służy.

Płynie woda, plusk w łazience

 i już czyste – uszy, ręce.

 

 Przedszkolaczek – mały, duży,

 wie, do czego gąbka służy.

 Gąbka, ręcznik, pasta, szczotka

 i czyściejszy jest od kotka.

 

Przedszkolaczek – proszę pana,

 chętnie zęby myje z rana.

Patrzy w lustro roześmiany,

 bo ma białe wąsy z piany.

Jadłospis

22.04.2024 - 26.04.2024
Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)twaróg z orzechami i miodem(7,9)zupa mleczna kasza(1,7)mix warzyw, szynka okopcowa, herbata owocowa

obiad

zupa pomidorowa z makaronem(1,3,7)ziemniaki z marchewką, pulpety w sosie śmietanowo bazylikowym(1,3,7)kapusta w zalewie ,woda

podwieczorek

wafle malinowe

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7)polędwica sopocka, jajko na twardo w sosie tatarskim(1,3,7)zupa mleczna makaron(1,3,7)mix sałat z pestkami słonecznika polane olejem, lemoniada cytrynowa

obiad

zupa szczawiowa z jajkiem(3)kopytka z czarnuszką i groszkiem konserwowym(1,3,9)mizeria ze śmietaną(7) , woda

podwieczorek

placek drożdżowy(1,3,7)

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7)polędwica drobiowa, ser żółty(7)rzodkiewka, kawa inka na mleku(7)herbata z miętą

obiad

zupa barszcz czerwony(7)ryż(1)gyros z sosem czosnkowym(7)marchew gotowana(1,7), woda

podwieczorek

owoc

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)humus bazyliowy, paróweczki, zupa mleczna kulki czekoladowe(1,7)marchew z miodem i sezamem, herbata biała  

Obiad

Zupa krupnik(1)spaghetti bolognese(1,3), woda

 Podwieczorek

 Jogurt(7)

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta mięsna, dżem brzoskwiniowy niskosłodzony, mleko(7)ogórek kiszony

Obiad

Zupa zacierkowa(1,3)ziemniaki, ryba smażona w mące kukurydzianej(1,4)sałata z sosem vinegret, woda

Podwieczorek

owoc