Morelki

PLAN PRACY

 Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na Grudzień dla 4-latków

I W TEATRZE

II KUCHENNE CIEKAWOSTKI

III ŚWIĘTA ZA PASEM

IV KROK W NOWY ROK

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata;
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów;
  • zapoznanie z piramidą żywienia i rozbudzanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych;
  • wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole;
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

OBSZAR EMOCJONALNY

  • zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji; tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego;
  • zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności;
  • wczuwanie się w emocje innych osób;

OBSZAR SPOŁECZNY

  • poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze;
  • wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej;
  • poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych;

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę;
  • zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru;
  • stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej;
  • rozwijanie słownictwa związanego z teatrem;
  • doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi;
  • umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek;
  • stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego;
  • zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości;
  • stwarzanie warunków do doświadczania świata za pomocą wszystkich zmysłów;
  • rozwijanie słownictwa związanego z produktami, przedmiotami i procesami kuchennymi;
  • zapoznanie z zawodem kucharza;
  • podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zabaw z gotowaniem;
  • zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie posługiwania się różnymi sprzętami kuchennymi;
  • kształtowanie świadomości ekologicznej związanej z dokonywaniem zakupów produktów pakowanych;
  • zachęcanie do wypowiadania się na określone tematy;
  • zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań;
  • stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu;
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku;
  • nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń;
  • zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu;
  • poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy;
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe
  • stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych;

Wiersz:

BIAŁE SNY  Dorota Gellner

Ty i ja, ja i ty

mamy zimą białe sny.

 Białe drogi nam się śnią,

biały ogród, biały dom,

a w tym domu okno złote.

Zajrzyj tam, gdy masz ochotę.

 Na choince światła płoną

w tym zimowym białym domu

i Kolęda w śnieżnych tiulach

 do choinki się przytula.

 A wysoko, nad drzewami

i lecą kartki z życzeniami.

Sypią się na biały dach i

wirują w naszych snach.

Już blisko kolęda

muz. T.Pabsiak sł.A.Galica

  1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka,

łańcuszkami, bombkami zaświeci,

 to znaczy, że już święta,

 że już blisko kolęda,

 że Mikołaj przyjedzie do dzieci.

 Hej, kolęda, kolęda!

  1. Gdy opłatek już leży na stole,

pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie,

 to znaczy, że już święta,

że już blisko kolęda,

że Mikołaj przyjedzie do dzieci.

 Hej, kolęda, kolęda!

  1. Gdy upieką się słodkie makowce

i głos dzwonka z daleka zawoła,

 to znaczy, że już święta,

że już blisko kolęda,

że Mikołaj przyjedzie do dzieci.

 Hej, kolęda, kolęda!

Jadłospis

05.12.2023 - 08.12.2023
Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)ser żółty(7)szynka wieprzowa, masło orzechowe bez oleju palmowego, mleko z miodem(7)ogórek zielony, herbata z cytryną

obiad

zupa barszcz biały(1,3,7,9)kotlet mielony(1,3)buraczki z cebulą, woda

podwieczorek

babka piaskowa(1,3,7)

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) humus z prażonego słonecznika i sezamu, schab na kartki, zupa mleczna owsianka(1,7)sałatka owocowa, herbata owocowa

obiad

zupa krupnik(1)racuchy drożdżowe(1,3,7), woda

podwieczorek

owoc

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7) parówki, marmolada, zupa mleczna kasza manna(1,7)mix warzyw, herbata z cytryną

obiad

zupa zacierkowa(1,3)kopytka z okrasą(1,3)kapusta kiszona, woda

podwieczorek

pierniki mikołajkowe(1,3,7)

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)ser żółty(7)pasta jajeczna ze szczypiorkiem(3,7)zupa mleczna makaron(1,3,7)marchew z miodem, herbata z malinami

Obiad

Zupa pomidorowa z makaronem(1,3,7)kotlet z piersi(1,3,7)marchew z kalarepą i selerem, woda

 Podwieczorek

 owoc

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)twarożek z łososiem awokado i koperkiem(4,7)polędwica sopocka, pomidor, kakao(7)woda z cytryną

Obiad

Zupa jarzynowa(7)ryż z jabłkami(1,7), woda

Podwieczorek

Jogurt(7)