Morelki
PLAN PRACY
I KARNAWAŁOWE ZABAWY
II NASZA WISŁA
III CO TO JEST SZTUKA
IV JAK DBAĆ O ZDROWIE
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata;
- kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się;
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne;
- tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny;
OBSZAR EMOCJONALNY
- tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu;
- zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi;
- kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki;
- stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką;
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań;
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
- kształtowanie postaw patriotycznych;
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
- zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką;
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy;
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi;
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie;
- uważne słuchanie dorosłych i dzieci;
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego;
- rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię;
- tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów;
- rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku;
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne;
- rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słownej;
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów;
- tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów;
- poznanie fizycznej mapy Polski;
- poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami;
- zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice;
- służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata;
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy;
- rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego;
- poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki;
- stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich;
- poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami;
- rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię;
PIOSENKA:
„Płynie Wisła, płynie”
muzyka: Kazimierz Hoffman
słowa: Edward Wasilewski
- Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, po polskiej krainie.
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie.
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie.
- Zobaczyła Kraków, wnet go pokochała, wnet go pokochała.
A w dowód miłości wstęgą opasała.
A w dowód miłości wstęgą opasała.
- Płynie Wisła, płynie, po polskiej krainie, po polskiej krainie.
A dopóki płynie, Polska nie zaginie.
A dopóki płynie, Polska nie zaginie.
WIERSZ:
„Przedszkolaczek” – Jadwiga Korczakowska
Przedszkolaczek – mały, duży,
wie, do czego mydło służy.
Płynie woda, plusk w łazience
i już czyste – uszy, ręce.
Przedszkolaczek – mały, duży,
wie, do czego gąbka służy.
Gąbka, ręcznik, pasta, szczotka
i czyściejszy jest od kotka.
Przedszkolaczek – proszę pana,
chętnie zęby myje z rana.
Patrzy w lustro roześmiany,
bo ma białe wąsy z piany.
Jadłospis
22.04.2024 - 26.04.2024
Poniedziałek
Śniadanie
Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)twaróg z orzechami i miodem(7,9)zupa mleczna kasza(1,7)mix warzyw, szynka okopcowa, herbata owocowa
obiad
zupa pomidorowa z makaronem(1,3,7)ziemniaki z marchewką, pulpety w sosie śmietanowo bazylikowym(1,3,7)kapusta w zalewie ,woda
podwieczorek
wafle malinowe
Wtorek
Śniadanie
bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7)polędwica sopocka, jajko na twardo w sosie tatarskim(1,3,7)zupa mleczna makaron(1,3,7)mix sałat z pestkami słonecznika polane olejem, lemoniada cytrynowa
obiad
zupa szczawiowa z jajkiem(3)kopytka z czarnuszką i groszkiem konserwowym(1,3,9)mizeria ze śmietaną(7) , woda
podwieczorek
placek drożdżowy(1,3,7)
Środa
Śniadanie
bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7)polędwica drobiowa, ser żółty(7)rzodkiewka, kawa inka na mleku(7)herbata z miętą
obiad
zupa barszcz czerwony(7)ryż(1)gyros z sosem czosnkowym(7)marchew gotowana(1,7), woda
podwieczorek
owoc
Czwartek
Śniadanie
Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)humus bazyliowy, paróweczki, zupa mleczna kulki czekoladowe(1,7)marchew z miodem i sezamem, herbata biała
Obiad
Zupa krupnik(1)spaghetti bolognese(1,3), woda
Podwieczorek
Jogurt(7)
Piątek
Śniadanie
Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta mięsna, dżem brzoskwiniowy niskosłodzony, mleko(7)ogórek kiszony
Obiad
Zupa zacierkowa(1,3)ziemniaki, ryba smażona w mące kukurydzianej(1,4)sałata z sosem vinegret, woda
Podwieczorek
owoc